SoMe Henkilöbrandäyksen perusteita

SoMe Henkilöbrandäyksen perusteita

Maailma on online. Jos sinä et ole, voit olla olematta, mutta jos olet ja teet bisnestä ihmisten kanssa, jotka seuraavat online presenssiäsi, niin muista edes nämä:

  1. Ole itse profiilikuvasi päähenkilö. Käytä vain kuvia, joista sinut tunnistaa.
  2. Profiilikuvan olisi hyvä heijastaa jollain tavalla liiketoimintaasi. Kippis-kuvat sopivat, jos olet alkoholin maahantuoja. Metsä taustalla on hyvä eräretkioppaalle jne.
  3. Hymyile. Iloinen ihminen myy enemmän.
  4. Ole mitä olet. Ole rehellinen. Toimita mitä lupaat. Jos osaat, kerro siitä. Jos et osaa, vinkkaa kaverille, että hoida sinä tämä asia.
  5. Kirjaudu nimelläsi tai brandilläsi sisään kaikkiin some-juttuihin sitä mukaa, kun niitä tulee. Ihan sama käytätkö niitä vai et ja onko ne nyt pieniä vai suuria. Varaa oma nimesi ihan kaikista. Voit vaikka unohtaa ko. sovelluksen sen jälkeen, tärkeintä on, että sinä hallitset omaa nimeäsi/brändiäsi siellä. Jos sinusta tai some-palvelusta jonain päivänä tulee suuri, niin varaamalla oman käyttäjätunnuksen heti alkuun, vältät sen takaisin ostamisen jonain päivänä. Sama koskee verkkosivuosoitteita, varaa ne itsellesi.
  6. Ennen ja jälkeen kuvat tai numerot. Suosittelijat. Laihdutustulokset tai bisneksen saaminen auki uuteen maahan. Mistä ikinä asiakkaasi ovat sinulle kiitollisia, mainitse heidän luvallaan ja kuvallaan aiheesta, niin saat uusia asiakkaita.
  7. Julkkisasiakkaat ovat vetoavia.
  8. Pyydä vierailevien tähtien kirjoituksia, he tuovat omia seuraajiaan mukanaan.
  9. Verkostuidu. Laajenna. Suosittele liitännäispalvelujen tarjoajia, lisälukemista… eli lisäarvoa asiakkaallesi. Muista, että se ei ole sinulta pois, se on lisää asiakkaallesi.
  10. Kerro missä itse kouluttaudut, kuka on mentorisi, mikä tekee sinusta hyvän.
  11. Pidä alkutekstit lyhyinä, yksinkertaisina ja tarjoa sen jälkeen lisäluettavaa tietystä aiheesta kiinnostuneelle.
  12. Ostamisen on oltava vaivatonta.
  13. Yhteystietojen on löydyttävä helposti.
  14. Älä ohjaa someäpsistä verkkosivujesi ekalle sivulle, vaan suoraan toimintaan. Suoraan vaikka sähköpostia sinulle tai
  15. Jos vain millään kykenet, tarjoa pdf-kirjaa tai webinaaria potentiaalisille asiakkaille. Ensimmäiset vinkit ilmaisia -tyylillä.
  16. Asiakkaat ostavat tunnekokemuksen pohjalta. Faktojen pitää olla kunnossa, mutta tunne ratkaisee. Miltä ostaminen tuntui? Miltä sinä tunnuit? Oletko luotettava, sanasi mittainen, ratkaisitko tarpeen, toimititko yli lupauksen. Hymyilitkö?
  17. Hymyilikö asiakas lopuksi ja sanoi kiitos.

Vastaa